Sinodul tâlhăresc din 869-870

De la OrthodoxWiki

Sinodul tâlhăresc din 869-870 a fost un sinod local care s-a ţinut la Constantinopol. între 5 octombrie 869 şi 28 februarie 870.

Sinodul a fost convocat de către împăratul bizantin Vasile I Macedoneanul şi Papa Adrian al II-lea. În cadrul lucrărilor sinodului a fost depus şi excomunicat Patriarhul Constantinopolului Fotie cel Mare. De asemenea, sinodul a confirmat plasarea Patriarhiei Constantinopolului pe primul loc ca cinstire între cele patru patriarhii răsăritene tradiţionale (deci înaintea Patriarhiei Alexandriei, a Antiohiei şi a Ierusalimului).

Hotărârile luate la acest sinod au fost ulterior abrogate, la Sinodul al patrulea de la Constantinopol, care a avut loc în anii 879-880. S-a hotărât atunci repunerea în scaunul patriarhal constantinopolitan a Sfântului Fotie cel Mare, iar sinodul din 869-870 a fost declarat ca fiind un Sinod tâlhăresc. Sinodul al patrulea de la Constantinopol a anatematizat pe oricine ar aduce modificări Crezului niceo-constantinopolitan. Acest Sinod a fost iniţial acceptat de către Biserica Romano-Catolică ca fiind sinod ecumenic, dar ulterior a fost dezavuat, în favoarea sinodului tâlhăresc care îl înlăturase din scaun pe Fotie cel Mare.

Legături externe

The Eighth and Ninth Ecumenical Councils

Unelte personale
Spații de nume
Variante
Acțiuni
Navigare
Donate

Please consider supporting OrthodoxWiki. FAQs

Trusa de unelte
În alte limbi