Deschide meniul principal

OrthodoxWiki β

Modificări

Mănăstirea Peșterilor din Kiev (Ucraina)

2.637 de octeți adăugați, 28 septembrie 2018 08:53
m
Corectare diacritice. Actualizare link-uri.
{{Traducere EN}}[[Imagine:Kyiv-PecherskLavra.jpg|right|thumb|250px|Lavra Pecerska]]'''Lavra Peșterilor din Kiev''' (în ucraineană: Києво-Печерська лавра; în rusă: Киево-Печерская Лавра) este o [[mănăstire]] ortodoxă importantă situată în Kiev, Ucraina, cunoscută și sub numele de '''Mănăstirea Peșterilor Kievului'''. Fondată în vremea Rusiei Kievene (1051 d.Hr.), [[mănăstire]]a a rămas un centru major al [[creștinism ortodox|creștinismului ortodox]] din lumea slavă. În plus, mănăstirea este reședința [[Mitropolit]]ului [[Onufrie (Berezovski) de Kiev]], [[întâistătător]]ul [[Biserica Ortodoxă a Ucrainei|Bisericii Ucrainei]] ([[Biserica Ortodoxă Rusă|Patriarhia Moscovei]]).
The '''Kiev Pechersk Lavra''' (In Ukrainian==Istoric==[[File: Києво05-Pecherska-Gate-to-Печерська лавра; in Russian: Киевоthe-Печерская ЛавраNearCaves.jpg|thumb|right|200px|Peșterile Sf. Antonie (Peșterile de Aproape) is a major Orthodox ]][[Cuvios]]ul [[monasteryAntonie al Peșterilor Kievului|Antonie]] located in Kieveste considerat fondatorul mănăstirii, pentru că s-a stabilit într-una din peșterile care acum este parte a a Peșterilor din Depărtare (cunoscute și ca Peșterile lui Teodosie). Acestea s-au întâmplat, Ukrainecel mai probabil, also referred to as the '''Monastery of the Kiev Caves'''. Founded during the times of Kievan Rus' (în anul 1051 A, care este considerată data fondării mănăstirii.DCând comunitatea a ajuns la doisprezece [[călugăr]]i, au fost săpate în stâncă noi [[Chilie|chilii]].)Printre cei care, în primii ani, the monastery has remained a major center of Orthodox Christianity in the Slavic worldi s-au alăturat lui Antonie s-au aflat și Sf. [[Teodosie al Peșterilor Kievului|Teodosie]] și Cuviosul Valaam. The monastery also serves as the residence of Metropolitan În 1057, Antonie, care dorea o viață de [[Vladimir (Sabodan) of KievSchimonah|schimnic]], head of the autonomous l-a numit pe Valaam [[Church of Ukraineegumen]] (UOC[[stareț]]) și s-MPa retras din comunitate într-o peșteră dintr-un deal care acum este parte a Peșterilor de Aproape (numite și Peșterile lui Antonie).
<!-- [[Image:Kpl.JPG|right|thumb|Kiev Pechersk Lavra]] --->==History==The Venerable [[Anthony of the Caves|Anthony]] is credited with founding the monastery when he settled in one of the caves that is now part of the Far Caves În vremurile de început, când Teodosie era stareț (also called the Caves of Theodosius1062–1074). This occurred most probably in the year 1051 which is the traditional date for the foundation of the Kiev, a fost construită o clădire din lemn deasupra Peșterile de Departe, iar frații, al căror număr se apropia de o sută, s-Pechersk Monasteryau mutat afară din peșteri. As the community grew to twelve [[monk]]s new cells were excavatedPe măsură ce mănăstirea creștea, a apărut necesitatea unei noi reguli mănăstirești. Among those who joined Anthony in the early years were Teodosie a hotărât să folosească regula [[Theodosius of the Kiev CavesMănăstirea Studion|TheodosiusMănăstirii Studion]] and the Venerable Barlaam. In 1057, Anthony, who desired din Constantinopol ca model pentru rânduiala mănăstirii Peșterilor și a life of seclusion, named Barlaam as the first trimis un [[hegumencălugăr]] (la Constantinopol ca să aducă o copie a acesteia. În acest timp, [[abbotMitropolit]]) and withdrew from the community to new cave in ul Gheorghe a ajuns la Kiev împreună cu un călugăr din Mănăstirea Studion, care i-a dat o copie a regulii monahale a acesteia. Regula Mănăstirii Peșterilor a hill that today is part of the Near Caves (also called the Caves of Anthony)fost apoi schițată după aceste două copii.
During the early times when Theodosius was abbot (1062[[File:02-Pecherska-Dormition-1074)Cathedral-1.jpg|thumb|right|200px|Catedrala „Adormirea Maicii Domnului”, Lavra Pecerska]]Mănăstirea a wooden structure was built over the Far Caves and the brethrenfost cu generozitate sprijinită de prinții și boierii din Kiev, whose number was reaching one hundredcare au donat nu doar bani, moved out of the cavesci și pământ și clădiri. As the monastery grew the need for rules that would govern the life of the community was recognizedÎn plus, mulți oameni educați din zona înconjurătoare au devenit călugări la această mănăstire, făcând-o să devină cel mai mare centru religios și cultural din Rusia Kieveană. Theodosius decided to use the statute of the Dintre acești [[Studion Monasterycălugăr]] in Constantinople as the model for the Caves monastery's rules and sent one of his monks to Constantinople to obtain a copy. Meanwhilei, Metr. George arrived in Kiev accompanied by doisprezece au devenit [[episcop]]i de-a monk from the Studion Monastery who provided a copy of the monastic statute to the monastery. The Statute of the Pechersk Monastery was then drafted on the basis of these two versions from the Studionlungul secolelor XII și XIII.
The monastery was supported generously by [[File:04-Pecherska-Church-of-the princes and boyars of Kiev-FarCaves.jpg|thumb|right|200px|Intrarea în Peșterile Sf. Teodosie (Peșterile de Departe)]]La mijlocul anilor 1070, centrul mănăstirii a început să se mute în zona cunoscută în prezent ca Lavra de Sus, who donated not only money but land and buildings as wellunde se găsește și [[Catedrală|Catedrala]] Adormirii Maicii Domnului. AlsoCu timpul, many of the educated men of the area became monks at the monastery as it became the largest religious and cultural center of Kievan Rus'. Of these monks twenty became Peșterile de Departe și de Aproape au devenit locuri de retragere și de înmormântare pentru [[bishopcălugăr|frații]]din mănăstire. În 1073, Antonie a fost primul înmormântat în Peșterile de Aproape, urmat în 1074 de Teodosie, care a fost înmormântat în Peșterile de Departe. Potrivit tradiției, atât Sf. Antonie cât și Sf. Teodosie și-au cunoscut dinainte sfârșitul și s-au retras în peșteri, care s during the twelfth and thirteenth centuries-au închis în urma lor, moaștele celor doi sfinți nefiind niciodată găsite, în ciuda strădaniilor monahilor.
In the mid 1070s the center of the monastery began to move to the area of the present Upper Lavra with the building of the Dormition [[Cathedral]]În anii următori, mănăstirea a fost atacată de câteva ori. Raiduri importante au fost cele lansate în 1096 de cumani, în 1169 de Andrei Bogoliubov (Iubitorul de Dumnezeu) din Vladimir-Suzdal și în 1203 al Prințului Riurik Rostislavici. În 1240, hoardele invadatoare ale tătarilor, conduși de hanul Batu, au invadat Kievul, distrugând orașul și mănăstirea. În timpul ocupației tătare, călugării s-au mutat în peșteri și au rămas acolo pentru mai mult timp. In time the Near and Far Caves became places of seclusion for the monks and burial places for the monastery brethrenDupă fiecare raid, In 1073bisericile și clădirile au fost reconstruite, iar sistemul de peșteri și catacombe lărgit. În 1470, Anthony became the first burial in the Near Cavesmănăstirea a fost reconstruită de către Prințul Simeon Olelkovici, followed in 1074 with the burial of Theodosius in the Far Cavesdar a fost iarăși distrusă de tătari în 1482.
During the ensuing years the monastery was raided several timesDin această perioadă și până la sfârșitul secolului al XVI-lea s-au păstrat puține documente și mărturii istorice, întrucât acestea au fost distruse cu fiecare raid suferit. Significant raids included one in 1096 by the CumansÎncepând cu secolul al XVI-lea, in 1169 by Andrei Bogoliubsky of Vladimirs-Suzdalau păstrat descrieri ale peșterilor și vieții monahale practicate atunci în mănăstire făcute de către călători prin acele locuri. Aceste istorisiri menționau lungimea peșterilor, and in 1203 by Prince Riuik Rostislavich. In 1240ale căror intrări semănau cu intrările în mină și, the invading hordes of the Tatarsde asemenea, led by Batyamintesc de săvârșirea [[Sfânta Liturghie|Sfintei Liturghii]] în fiecare sâmbătă în cele două biserici subterane. Spre sfârșitul secolului al XVI-Khanlea, came through Kiev, destroying the city and the monasterymănăstirea și-a revenit încă o dată. During the times of Tatar occupation the monks moved into the caves, to remain there for În acest moment a primit statutul de [[stavropighie]] a [[Biserica Ortodoxă a long timeConstantinopolului|Patriarhia Constantinopolului]]. After each raid the churches and buildings would be replaced and the system of underground caves and catacombs would be expandedAcest lucru a scos mănăstirea de sub controlul mitropolitului de Kiev. In 1470 the monastery was rebuilt again by Prince Semen OlelkovichÎn plus, but was once again destroyed by Tatars in 1482mănăstirea a primit statutul de [[lavră]].
From these times until the end of the sixteenth century little documentation remains as historical source material as records were destroyed during each raid. Beginning in the sixteenth centuryDupă [[Unirea de la Brest-Litovsk]] din 1596, aceia care au sprijinit unirea și au devenit greco-catolici au încercat să preia controlul lavrei, reports by travelers provide descriptions of the caves and the monastic life then practiced at the monasterydar ortodocșii au câștigat și au păstrat controlul. These reports noted the length of the underground cavesTiparnița Mănăstirii Peșterilor Kievului, whose entries resemble entrances to minesprimul tipar din Rusia, and which also noted that liturgy was celebrated in the two underground churches every Saturday. By the late sixteenth century the monastery had once again recovered. At this time it was granted a fost înființată în mănăstire în 1615 de către [[stavropegialArhimandrit]] status by the Patriarch of Constantinopleul Elisei Pletenențki. This freed the monastery from the control of the metropolitan of Kiev. The monastery was also granted the status of Ulterior, mănăstirea a fost restaurată și mărită de către [[Arhimandrit]]ul [[lavraPetru Movilă]], devenit apoi mitropolit, care în 1631 a înființat școala Mănăstirii Kievo-Pecerska, cu o programă de inspirație occidentală. În 1632, această școală a fost combinată cu Școala Comunității Epifaniei din Kiev într-un singur colegiu care mai târziu a devenit Academia Teologică Kieveană "Petru Movilă". În 1688, Lavra a fost trecută în subordinea directă a Patriarhiei Moscovei, dar și-a păstrat statutul de stavropighie.
Following the [[Union of Brest-Litovsk]] in 1596, those who supported the union and became Greek Catholics made an effort to gain control of the lavraUn incendiu major a avut loc în 1718 cu un impact devastator asupra mănăstirii. Biserica principală și tipografia au fost distruse, but the Orthodox prevailed and retained controlo dată cu biblioteca și arhivele. The Kievan Cave Monastery Press, the first printing press in Kiev, was established at the monastery in 1615 by [[Archimandrite]] Yelisei PletenentskyReparațiile ulterioare au durat zece ani. The monastery was further restored and improved by Archimandrite [[Peter Mogila]]În 1720, later metropolitan, who in 1631 opened the Kiev-Pechersk Monastery school with guvernul lui Petru I a interzis publicarea de cărți noi și a impus cenzura sinodală pentru orice publicație a "western" curriculummănăstirii. This school was, in 1632, combined with the Kiev Epiphany Brotherhood School into Acest lucru a redus semnificativ influența culturală a college that later became the Kiev Mogila Academy. In 1688, the Lavra was subordinated directly under the Moscow patriarchate, but still with its stavropegial statusmănăstirii.
A major fire in 1718 severely damaged the monasteryÎn această perioadă, lavra era foarte mare și acumulase numeroase bogății. The main church and the printing houseCentrul mănăstirii era format din cele două labirinturi de peșteri, with the library and archiveschilii, was destroyed[[catacombe]] din care derivă și numele mănăstirii și în care au trăit și au fost înmormântați călugării. Restoration of this damage took ten yearsDar lavra s-a extins mult mai mult. In 1720Avea în proprietate trei orașe, Peter I’s government prohibited printing of new books and imposed synodal censorship on all publications from the monasteryșapte orășele, aproximativ 200 de sate și cătune și aproape 70. This severely limited the monastery’s cultural influence000 de șerbi. De asemenea, stăpânea unsprezece cărămidării, șase turnătorii de fier, peste 150 de distilerii, peste 150 de mori de făină și aproape 200 de cârciumi. Toate acestea au fost naționalizate de guvernul rus în 1786, ceea ce a făcut mănăstirea dependentă de stat.
By this timeÎn aceeași perioadă, the lavra was large and had acquired much wealth. The heart of the monastery remained the two underground labyrinths of tunnelsguvernul a schimbat organizarea mănăstirii, cellsabolind tradiția alegerii Sfatului bătrânilor, and catacombs, from which the name of the monastery is derived and in which monks lived and were buriedcorpul care conducea mănăstirea. ButDin acest moment, the extent of the lavra grew beyond thatmitropolitul de Kiev desemnează personal membrii Sfatului bătrânilor. It owned three cities, seven towns, some 200 villages and hamlets, and about 70.000 serfs. It also owned eleven brickyards, six foundries, over 150 distilleriesÎn plus, over 150 flour millsmitropolitul devenea și [[arhimandrit]]ul mănăstirii, and about 200 tavernscu reședința în interiorul mănăstirii. This ended in 1786 when the Russian government secularized the property and made the lavra dependent upon the stateÎncepând cu secolul al XVIII-lea a început rusificarea mănăstirii.
At the same time the government changed the organization of the monastery by abolishing the monastery's custom of electing the council of elders[[File:01-Pecherska-Bell-Tower.jpg|thumb|right|150px|Clopotnița mare a Lavrei de Sus]]La începutul secolului XX, înainte ca bolșevicii să preia puterea, the monastery’s governing bodyLavra Adormirii Kievo-Pecerska adăpostea peste o mie de călugări. Thereafter the council was appointed by the Metropolitan of Kiev. The metropolitan also became the archimandrite of the monastery with his residence within the monastery’s groundsEra una dintre cele mai faimoase centre ale vieții monahale din lumea ortodoxă, vizitată în fiecare an de sute de mii de credincioși. A trend toward Mănăstirea era renumită pentru [[Russificationmoaște]] of the monastery began in the late eighteenth century and continued in timele multor sfinți monahi canonizați de mitropolitul Petru Movilă în 1643.
In the early twentieth centuryToate acestea s-au schimbat după revoluția bolșevică de la sfârșitul anului 1917. Primele schimbări aduse de autoritățile sovietice au avut loc în 1921. Inițial, before the Bolsheviks' assumption of powerautoritățile au confiscat moaștele sfinților și obiectele artistice și cu valoare istorică ce aparțineau mănăstirii. Clădirile au primit destinații comerciale sau laice. Mai multe monumente aparținând mănăstirii au format un muzeu, Dormition Muzeul de Viață și Slujire Religioasă al Lavrei, care includea și colecții din alte muzee din Kiev. După închiderea completă a mănăstirii în 1926, guvernul sovietic a transformat-Pechersk Lavra was the residence of over one thousand monks. It was one of the most famous centers of religious life in the Orthodox worldo într-un muzeu-depozit, componentă al Muzeului Întregii Ucraine, constituit din mai multe muzee care puneau accentul pe propaganda anti-religioasă și care cuprindeau arhive, biblioteci și ateliere, colecția fiind închisă în 1934, visited each year by hundreds of thousands of pilgrimscând colecțiile au fost transferate către noile muzee din Kiev. The monastery was renowned for the relics of many saintly monks who had been glorified in 1643 under Metr. Peter Mogila. This changed after the Soviets assumed control of the government in late 1917Toate [[clopot]]ele mănăstirii au fost înlăturare de oficialitățile sovietice în 1931–1932.
Changes by the Soviet authorities began in 1921[[File:02-Pecherska-Dormition-Cathedral-2.jpg|thumb|right|200px|Catedrala Adormirii Maicii Domnului. InitiallyDoar fragmente ale bisericii vechi s-au păstrat, the authorities confiscated the biserica fiind reconstruită]]În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, armata sovietică, în fața avansului trupelor naziste, a minat Catedrala Sfintei Adormiri. Explozibilul a fost apoi detonat după ce naziștii au ocupat Kievul în [[relics3 noiembrie]] and historical and artistic objects that belonged to the monastery. Buildings were converted to commercial and other uses1941, deteriorând grav catedrala. Many of the monastery's monuments were combined into Clopotnița mare a museummănăstirii, the Lavra Museum of Religious Cults and Way of Lifecea mai înaltă clădire din Kiev la acea vreme, that also contained collections from other museums in Kieva fost și ea afectată de suflul exploziei. After closing down the monastery completely in 1926După război, the Soviet government first turned the grounds into clădirile Lavrei au fost restaurate și redenumite Rezervația Cultural Istorică a museum preservePeșterilor Kievului, the All-Ukrainian Museum Quarteradăpostind câteva muzee și instituții. De asemenea, that consisted of a number of museums which emphasized anti-religious propaganda, and included archives, libraries, and workshops before closing the Quarter in 1934 and transferring the collections to new museums in Kiev. All the bells were removed by the Soviet authorities during the period 1931 to 1932fost permisă până în 1961 redeschiderea aici a unei mănăstiri cu aproape o sută de călugări.
During World War II (the Great Patriotic War) the Soviet army mined the Holy Dormition Cathedral before the advancing Nazi forces. The explosives werePrin anii 1980, ateismul a început să slăbească, theniar guvernul sovietic a transferat în 1988 zona Lavrei Inferioare împreună cu Peșterile de Departe în posesia Exarhatului Ucrainean al Bisericii Rusiei, detonated after the Nazi forces had occupied Kiev on cu ocazia comemorării a o mie de ani de la [[November 3Botezul rușilor]]. Lavra de Jos a fost restituită Bisericii Ortodoxe, 1941 severely damaging the cathedraliar viața monastică și spirituală a renăscut treptat. After the war the lavra grounds were restored and renamed the Kievan Cave HistoricalCălugări tineri s-Cultural Preserveau adăugat monahilor bătrâni care s-au reîntors în Lavră, ciclul slujbelor a fost reluat, which housed iar întâia îndatorire a number of museums and institutions. Alsocălugărilor, rugăciunea neîncetată, a functioning monastery of about one hundred monks was allowed to operate until 1961reînceput.
As the atheistic times began to wane in the 1980s, the Soviet government transferred in 1988 the area of the Lower Lavrade Sus, with the Far Caves, to the possession of the Ukrainian Exarchate of the Church of Russia in commemoration of the one thousandth anniversary of the [[Baptism of Rus']]. With the return of the Lavra to the Church the monastic and spiritual life was slowly restored. During 1998 to 2000 the city of Kiev rebuilt the Holy Dormition Cathedral and returned it to the Church. As new monks have joined elderly monks who have returned to the Lavracu Catedrala Adormirii Maicii Domnului a rămas în proprietatea statului și funcționează în continuare ca muzeu, the cycle of services has been re-establishedîn afara orelor în care în biserică au loc slujbe, building on the primary duty of the monk of never ceasing prayermănăstirea având bisericile de aici doar în folosință.
==Churches of the LavraBisericile Lavrei==The Dormition of the MostCatedrala Adormirea Prea Sfintei Născătoare de este locul principal de rugăciune al mănăstirii, la care se adaugă mai multe alte biserici:[[File:03-Pecherska-StsAnthony-and-Theodosius-Trapeza-Holy Theotokos Cathedral is the Lavra's principal place of worshipChurch. Other churches are as follows:jpg|thumb|right|200px|Biserica Cuvioșilor Antonie și Teodosie (Biserica trapezei)]]::Church of the Nativity of Christ Biserica Nașterii Domnului (an underground church in the Far Caveso biserică subterană din Peșterile de Departe)::Church of the Nativity of the TheotokosBiserica Nașterii Maicii Domnului::Church of the Presentation of the Most-Holy Theotokos Biserica Intrării în Biserică a Maicii Domnului (an underground church in the Near Caveso biserică subterană din Peșterile de Aproape)::Church of the Annunciation Biserica Buneivestiri (an underground church in the Far Caveso biserică subterană din Peșterile de Departe)::Church of the TrinityBiserica Sfintei Treimi::Church of the Elevation of the Cross built 1700 - 1704Biserica Înălțării Sfintei Cruci, construită între 1700–1704::Church by Conception of St AnnaBiserica Zămislirii Sfintei Ana::Church of All SaintsBiserica Tuturor Sfinților::Church of the Venerable Fathers Anthony and TheodosiusBiserica Cuvioșilor Părinți Antonie și Teodosie::Church of the Synaxis of All Saints of PecherskBiserica Soborului Sfinților de la Pecerska::Church of the Synaxis of the SaintsBiserica Soborului Tuturor Sfinților
==AdministrationAdministrare==His Beatitude [[File:06-Pecherska-Kiev-Theological-Academy.jpg|thumb|right|200px|Academia Teologică din Kiev]]*Preafericitul Vladimir, Metropolitan of Kiev and All UkraineMitropolit al Kievului și Întregii Ucraine a fost arhimandrit și stareț al Lavrei din 1992 când a devenit Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Ucrainene, is the Archimandrite and Abbot of the Lavra since 1992 when he became the Primate of the Ukrainian Orthodox Churchpână la moartea sa (2014) și este îngropat lângă paraclisul universitar. His Eminence *Înaltpreasfințitul Pavel, Archbishop of Vyshgorod and Arhiepiscop de Vișgorod și Vicar of Kiev Metropolia, has been the Superior of the Lavra since al Mitropoliei Kievului a devenit superiorul Lavrei din 1994.
The De asemenea, Lavra is also the site of the este sediul [[Academia și Seminarul Teologic din Kiev|Academiei Teologice din Kiev Theological Academy and Seminary]] which revived its activities in care și-a reînceput activitatea în 1989.
==External linksLegături externe==*ua: [http://www.lavra.kiev.ua/en/index.php Official Site of Dormition Kiev-Pechersk Lavraul oficial al Lavrei Adormirii Kievo-Pecerska]*en: [http://www.encyclopediaofukraine.com/display.asp?AddButton=pages\K\Y\KyivanCaveMonastery.htm Encyclopedia of UkraineEnciclopedia Ucrainei]*en: [[Wikipedia:Kiev Pechersk Lavra]]
[[CategoryCategorie:MonasteriesMănăstiri]][[CategoryCategorie:Russian MonasteriesOrtodoxia în Rusia]] [[CategoryCategorie:Ukrainian MonasteriesMănăstiri din Ucraina]]
[[en:Monastery of the Kiev Caves]]
[[fr:Laure des Grottes de Kiev]]
1.033 de modificări